Marketing w Internecie

Marketing jest kojarzony głównie ze sprzedażą oraz nachalnymi promocjami. Tego typu definicja marketingu, już dawno stała się nieaktualna. Dzisiejszy marketing to bardzo skomplikowane działania, które bardzo często przeprowadza się w sieci. W tym artykule chciałbym wyjaśnić czym jest marketing w Internecie, oraz jakie formy przybiera.

Marketing w Internecie
Marketing w Internecie

Definicja marketingu umieszczona w Wikipedii mówi, że marketing to jest proces społeczny, w którym jednostki otrzymują to czego potrzebują. Brzmi to bardzo górnolotnie i chyba nie do końca jest prawdziwe.

Czym jest marketing w Internecie

Rozwodzenie się na temat ogólnej definicji marketingu nie jest moim celem. Chciałbym natomiast przybliżyć nieco pojęcie marketingu internetowego.

Marketing internetowy oznacza działania promocyjne przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Dotyczy to głównie sieci Internet, ale nie tylko.

W języku angielskim występuje pojęcie marketingu cyfrowego, digital marketing. Na język polski zostało to przetłumaczone jako marketing internetowy. Takie tłumaczenie jednak wyklucza z definicji pewne rodzaje działalności.

Jako marketing cyfrowy uważa się również np. elektroniczne tablice reklamowe. Wykorzystanie nowoczesnych technologii do promocji towarów i usług, jak najbardziej ma tutaj miejsce. Jednak co, jeśli takie elektroniczne bilbordy nie będą podłączone do Internetu. Czy możemy mówić w tym przypadku o marketingu Internetowym ? Nie odpowiem na to pytanie.

Marketing w Internecie, kanały komunikacyjne

Głównym zadaniem marketingu jest przekazywanie określonej informacji, komunikatu do odbiorcy. W tym celu wykorzystuje się różne media – kanały komunikacji. W tradycyjnym marketingu głównym kanałem komunikacji była Telewizja, prasa lub bilbordy.

W nowoczesnych formach komunikacji marketingowej wykorzystuje się głównie strony internetowe, pocztę elektroniczną oraz media społecznościowe. Każdy z tych kanałów komunikacji można przypisać do jednego z trzech rodzajów.

Wyróżniamy kanały / media własne, płatne oraz nabyte. Kanały własne to przede wszystkim strony internetowe i blogi. Lista adresów e-mail również może być traktowana jako medium własne.

Do kanałów płatnych zaliczymy wszelkiego rodzaju reklamy internetowe. Najpopularniejszą siecią reklamową w Internecie jest Google Ads. Za pośrednictwem tej platformy możemy zlecać wyświetlanie na stronach internetowych odpowiednio przygotowanych banerów reklamowych. Innym sposobem korzystania z reklam Google jest płatne wyszukiwanie. W kampanii reklamowej wybieramy słowa kluczowe, na jakie ma reagować wyszukiwarka, a następnie płacimy za każde kliknięcie naszego wyniku wyszukiwania.

Kolejną formą reklam Google jest wideo. Możemy przygotować specjalny klip filmowy, który będzie się wyświetlał na platformie Youtube. Promocja za pośrednictwem wideo posiada pewne ograniczenia. Nie każdy przedsiębiorca potrafi przygotować odpowiedni klip. Za to kampania wyszukiwania czy wyświetlania banerów, jest bardzo prosta do ustawienia.

Usługi bankowe i marketing w Internecie

Korzystanie z narzędzi marketingu internetowego jest bardzo popularne również w sektorze bankowym. Banki bardzo chętnie wykorzystuje nowoczesne technologie do promocji swoich usług.

Nie ma w tym nic dziwnego. Usługi bankowe również zostały już całkowicie skomputeryzowane. Wdrożenie nowych sposobów komunikacji znacznie ułatwiło prace bankowców. Obsługa klienta stała się bardziej bezpieczna i komfortowa.

Dostęp do konta bankowego nie sprawia już żadnego problemu. Możemy korzystać z naszego rachunku bankowego w dowolnej chwili, bez wychodzenia z domu. W większości banków również samo założenie konta bankowego odbywa się zdalnie. Więcej informacji na temat internetowego konta bankowego znajdziesz na blogu ekspert-bankowy.pl

Oceń post

Dodaj komentarz

Logo Zarabiaj3665.pl

Zarabiaj z nami przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę. Osiągaj dochód pasywny i ciesz się wolnością.

Kontakt

Firma Digital Promotion

e-mail: kontakt@zarabiaj365.pl