Wprowadzenie nowoczesnych technologii informatycznych wpłynęło pozytywnie na rozwój nowych form marketingu. Z tego wpisu dowiesz się czym jest content marketing, oraz dlaczego jest tak skuteczny.

Czym jest Content Marketing

Nowe podejście do marketingu

Coraz głośniej mówi się o nowym sposobie reklamy firm, usług i produktów w Internecie. Mowa oczywiście o tajemniczym terminie content marketing, który oznacza nic innego, jak reklamę za pomocą treści. Wbrew pozorom, content marketing wcale nie jest nowością – na zachodzie Europy i w USA jest podstawą promocji nawet małych firm.

W Polsce dopiero zaczyna pojawiać się trend na ciekawe treści publikowane na łamach stron internetowych, które mają motywować użytkowników nie tylko do skorzystania z oferty, ale także do zaciekawienia się tematem, a najczęściej branżą, w której operuje marka władająca content marketingiem.

Czym jest content marketing i dlaczego jest tak skuteczny

Zacznijmy jednak od początku – na czym polega content marketing? To tworzenie ciekawych treści, poradników oraz rankingów, które mogą zainteresować potencjalnych klientów marki. To także tworzenie wokół firmy reklamującej swoje produkty i usługi profesjonalnej otoczki. Dzięki takiemu zapleczu reklamowemu potencjalny klient wie, że może zaufać firmie. Oczywiście content marketing przynosi wymierne korzyści – generowanie nowych klientów.

Jednak nie tylko, obecnie content marketing to także sposób budowania pozycji firmy w branży. Ciekawe poradniki i artykuły pisane przez ekspertów i publikowane na popularnych portalach sprawiają, że internauci nabierają respektu do danej marki i liczą się z jej każdym kolejnym posunięciem. Nic więc dziwnego, że content marketingiem zainteresowały się także mniejsze firmy lokalne (chociaż to nadal rzadkość).

Kto może skorzystać z content marketingu

Z tej formy reklamy korzystają przede wszystkim duże firmy. Dlaczego? Ten typ reklamy ma swoje wady – jest drogi. Sam koszt napisania ciekawej publikacji sięga czasami kwot rzędu kilkuset złotych. Nie wspominając o kosztach publikacji, które na popularnych portalach liczone są w tysiącach.

Oczywiście możemy szukać niszowych blogów i współpracować z osobami prywatnymi, które obniżą koszty i pozwolą na prowadzenie tańszej wersji content marketingu. Niestety, wtedy nie możemy liczyć na pełen oddźwięk i optymalne wykorzystanie promocji w Internecie.

Zalety content marketingu

Plusem content marketingu jest także zdobywanie linków i oddziaływanie SEO. Publikowane artykuły zwykle kierują na stronę reklamodawcy. Dla Google ma to ogromne znaczenie, mocne linki pojawiające się na znanych portalach i promujące ciekawe treści – tego potrzeba, aby dziś budować pozycje w wyszukiwarkach internetowych. I chociaż content marketing to tylko dodatek dla SEO, odgrywa w nim coraz większą rolę. Wprawnie przeprowadzona kampania content marketingu może zdziałać wiele więcej, niż niejeden drogi spot telewizyjny.

Jeśli masz dodatkowe pytania czym jest content marketing, napisz w komentarzu poniżej. Bardzo dziękujemy za wszystkie udostępnienia naszych treści w kanałach społecznościowych. Dzięki temu dowiadują się o nas kolejne zainteresowane osoby.

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.


Zachęcamy do komentowania i udostępniana naszych treści.

5/5 - (2 votes)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *