Wiele osób zastanawia się, jak działają wyszukiwarki internetowe, oraz czym jest pozycjonowanie stron. W tym artykule postaram się krótko i zwięźle odpowiedzieć na postawione tutaj pytania.

Czym jest Pozycjonowanie Stron

Definicja pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkie procesy, których podjęcie związane jest z uzyskaniem jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce internetowej, po wpisaniu danych zapytań w wyszukiwarce odnoście wybrane strony internetowej.

Odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej przyczynia się do zwiększenia jej popularności w sieci. Za tym oczywiście idzie jej renoma oraz zyski, jakie osiągają właściciele serwisu.

Czym jest pozycjonowanie stron, oraz jakie daje korzyści

Strony internetowe odgrywają ogromną rolę w marketingu internetowym. Odpowiednio przygotowana strona internetowa pozwala na zainteresowanie potencjalnego klienta, oraz przekonanie go do dalszego działania. Może to być na przykład zakup produktów czy usług oferowanych przez firmę.

W takim przypadku działalność przedsiębiorstwa jest w pewnym sensie wspierana przez witrynę internetową. Indeksowania i selekcji stron internetowych dokonują specjalne roboty wyszukiwarek. Są to wyspecjalizowane programy, które przeszukują wszystkie zakamarki sieci www, oraz analizują napotkane treści.

Roboty biorą pod uwagę takie czynniki jak popularność strony internetowej, ilość linków, prowadzących do strony, oraz poprawność i merytoryczna wartość opublikowanych tekstów na stronie.

Jak rozpocząć pozycjonowanie serwisu

Pozycjonowanie strony internetowej to zadanie, jakie przeważnie powierza się specjalistycznym firmom. W tej branży działa bardzo wiele podmiotów, dlatego bez problemu można znaleźć wykonawcę takiej usługi. Działanie pozycjonujące opiera się przede wszystkim na budowaniu bogatego zaplecza linków zwrotnych, czyli odnośników prowadzących do pozycjonowanego serwisu.

Oprócz tego sposobu poprawy popularności strony istnieje jeszcze wiele innych, jednak nie wszystkie z nich są akceptowane przez wyszukiwarki.

Działając profesjonalnie i systematycznie, możemy skutecznie i przyczyniać się do zwiększania popularności danej witryny. Czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania są bardzo często czynnikiem decydującym o poziomie sprzedaży oferowanych produktów. Zwłaszcza jeśli chodzi o sklepy internetowe.

Czym jest SEO

Pozycjonowanie stron internetowych często określane jest jako działania SEO. Ten trzyliterowy akronim tworzą słowa Search Engine Optimization, co tłumaczone jest jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.

Wdrażanie technik SEO przynosi wiele pozytywnych skutków, zarówno dla ilości odwiedzin na stronie, jak i dla ogólnej oceny serwisu. Jednak przede wszystkim przyczynia się do zwiększenia popularności marki, co w długim okresie stanowi ogromną wartość dla właściciela firmy.

Pozycjonowanie strony nie jest nachalną formą reklamy, wręcz przeciwnie. Opiera się na strategii tzw. inbound marketingu. Jej przekaz trafia do konkretnego, zainteresowanego danymi usługami odbiorcy. Pozycjonowanie stron internetowych dodatkowo daje możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.

Czym jest pozycjonowanie stron, oraz jakie narzędzia się stosuje

Specjalista do spraw pozycjonowania w swojej pracy wykorzystuje różne narzędzia. Jednym z bardziej popularnych są katalogi stron. Katalog stron to zbiór odnośników prowadzących do konkretnej strony internetowej.

Obecność witryny w katalogu odgrywa znaczną rolę w procesie pozycjonowania stron. Dodatkowo stanowi również formę reklamy danej firmy.

W Internecie znajdziemy wiele serwisów tego typu. Katalogi mogą być darmowe lub płatne. Oczywiście większą wartość dla zwiększenia pozycji strony będą miały katalogi płatne. Umieszczenie linka w takim serwisie wiąże się jednak zazwyczaj z niewielką opłatą.

Korzystając z internetowych katalogów, warto wziąć pod uwagę ich tematykę. Najbardziej wartościowe linki będą pochodziły ze stron pokrewnych tematycznie.

Strony zapleczowe, czy to jeszcze działa

Algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają. Działania SEO, które działały do tej pory, mogą się czasem okazać zupełnie nieskuteczne. Twórcy wyszukiwarek chcą w ten sposób uniemożliwić manipulowanie wynikami wyszukiwania.

Wiele osób jednak nadal używa stron zapleczowych, czy preclowych. Czym one są ?
Precle są stronami, na których publikowane są treści zawierające linki, czyli odnośniki do konkretnych stron.

Tego typu witryny teoretycznie mają większą wartość niż równie popularnie stosowane linki sponsorowane. Precel SEO jest dokładniej witryną, która została utworzona w celu uzyskania dużej liczby linków.

Treści publikowane na stronach zapleczowych, czy preclowych mogą być różne. Jednak tutaj również obowiązuje zasada, aby linki pochodziły z serwisów pokrewnych tematycznie.

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.


Zachęcamy do komentowania i udostępniana naszych treści w mediach społecznościowych.

5/5 - (5 votes)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *