Prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest marzeniem wielu ludzi pracujących na etacie. Jednak założenie firmy, to tylko pierwszy krok. Aby osiągnąć sukces w biznesie, bardzo ważna jest promocja firmy w Internecie. Z tego artykułu dowiedz się jak założyć własną stronę internetową, oraz w jaki sposób skutecznie promować markę w Internecie.

Promocja Firmy w Internecie
Promocja firmy w Internecie

Od czego zacząć

Stworzenie ciekawej strony internetowej nie jest wcale trudnym zadaniem. Wystarczy tylko trochę czasu i cierpliwości. Potrzebujesz jedynie domenę, hosting, oraz darmowy program do zarządzania treścią, np. WordPress.

Dla osób początkujących najlepszym rozwiązaniem będzie rejestracja domeny, oraz wykupienie hostingu u tego samego dostawcy.

Jak uruchomić własną stronę internetową

Większość firm oferujących usługi hostingowe zajmuje się również rejestracją domen. Najczęściej możemy liczyć również na automatyczną instalację programu WordPress. Koszt zakupu niezbędnych usług może wynieść w zależności od dostawcy od kilkunastu, do kilkudziesięciu złotych. Domenę oraz hosting trzeba odnawiać każdego roku. Warto o tym pamiętać, aby przez nieuwagę nie stracić dobrze funkcjonującej już strony internetowej.

Dostępne są również darmowe usługi hostingowe, jednak ich jakość może być dla bardziej wymagających użytkowników niewystarczająca. W serwisach takich jak np. prv.pl, czy zagraniczny awardspace.com, zamówisz darmowy hosting, oraz domenę funkcjonalną, czy sub domenę. Na stronie AwardSpace, możliwa jest również instalacja programu WordPress. Panel użytkownika obsługuje także język polski.

Promocja firmy w Internecie przez tworzenie treści

Po instalacji aplikacji WordPress trzeba zalogować się do panelu użytkownika. Logon i hasło niezbędne do uzyskania dostępu do pulpitu ustasz w trakcie procesu instalacji programu. Aplikacja instaluje domyślny Motyw, czyli szatę graficzną witryny. Można ją bardzo łatwo zmienić w panelu użytkownika.

Teraz najważniejsze, czyli wypełnienie Twojej nowej strony internetowej interesującą treścią. Skoro planujesz uruchomić stronę internetową, to pewnie już masz jakiś pomysł. Wiele motywów oferuje również gotowe strony, które wystarczy dostosować do swoich potrzeb. Jest do doskonałe rozwiązanie dla początkujących użytkowników.

Dzięki temu możesz bardzo łatwo stworzyć profesjonalną witrynę, Wiele osób próbuje jednak tworzyć własne projekty od podstaw, tracąc przy tym sporo cennego czasu. Później i tak korzystają z gotowego, profesjonalnie wyglądającego szablonu strony. Jeśli więc zależy Ci na szybkim uruchomieniu przyciągającej uwagę witryny, skorzystaj z doświadczenia innych. Z czasem nabierzesz wprawy, i zmodyfikujesz stronę, dopasowując ją idealnie do swoich potrzeb.

Tworzenie interesujących treści

Kiedy już uda Ci się przebrnąć przez początkową fazę projektu, polegającą na stworzeniu działającej strony internetowej, nadchodzi czas na „szlifowanie diamentu”, czyli tworzenie treści. Na początku pewnie nie będzie łatwo, ale nie zniechęcaj się. Pamiętaj, że trening czyni mistrza.

Napisanie artykułu przyciągającego uwagę czytelnika nie jest łatwe. Trzeba stosować różne magiczne sztuczki, a i tak czasami nie przynosi to oczekiwanego efektu. A tak już całkiem poważnie, pisanie tekstów internetowych rządzi się swoimi prawami. Umiejętności pisarskie zdobyte w szkole nie zdarzą się na wiele. Większość wpisów blogowych musi pisana prostym językiem, zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy.

W tym wypadku również warto skorzystać z wiedzy bardziej doświadczonych blogerów czy copywriterów. W Internecie znajdziesz wiele blogów na temat pisarstwa i tworzenia treści internetowych. Jednym z „weteranów” w tej dziedzinie jest Jacek Waśkiel, twórca bloga „Zarabiaj na Pisaniu”, od którego możesz się naprawdę wiele nauczyć. Warto również skorzystać z płatnych kursów, takich jak Copywriter Kurs Online.

Na czym polega promocja firmy w Internecie

Z czasem przekonasz się, że stworzenie świetnej strony internetowej to nie wszystko. Praca nad serwisem internetowym jest procesem ciągłym. Aby zaistnieć w sieci, oraz zdobyć grono odbiorców, musisz pomyśleć również o promocji strony w sieci. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie czytelników jest pozycjonowanie, czyli działania prowadzące do zdobycia wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie możesz przeprowadzić na dwa sposoby, płatny i bezpłatny. Płatnym sposobem na pojawienie się na samym szczycie listy w wyszukiwarce Google, jest reklama. Rejestrujesz darmowe konto na stronie Google AdWords, a następnie ustawiasz odpowiednią kampanię reklamową.

Płatne wyszukiwanie

Jeśli skorzystasz z opcji płatnego wyszukiwania, Twoja strona może pojawić się na samej górze listy proponowanych stron. Będzie jednak oznaczona jako reklama. Program nalicza opłatę za każde kliknięcie Twojego linka w wyświetlonej reklamie. System ten nazywany jest PPC, czyli pay-per-click. Stawki za kliknięcie są bardzo zróżnicowane, i mogą wynieść od kilkunastu groszy, do kilkunastu złotych za sztukę. Wszystko uzależnione jest od słowa kluczowego, na jakie ma się pojawić reklama, oraz od aktualnej konkurencji w serwisie reklamowym Google.

Płatne wyszukiwanie jest bardzo skutecznym narzędziem pozycjonowania, jednak równie skutecznie może wyczyścić Twój budżet reklamowy. Warto więc ostrożnie ustalać dzienne limity wydatków, oraz dobierać najbardziej odpowiednie frazy kluczowe do wyświetlenia reklamy.

Darmowe pozycjonowanie, czyli SEO

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek była do niedawna najlepszym sposobem na osiągnięcie darmowego ruchu na stronie. Chociaż w przypadku tworzenia dużej ilości treści, trudno mówić o darmowym sposobie. Chodzi o to, że aby uzyskać wysoką pozycję w Google, nie było potrzeby płacenia za reklamę. Niestety sporo się ostatnio zmieniło w tym temacie.

Z jednej strony Google wprowadził nowe algorytmy, które uniemożliwiają łatwe manipulowanie wynikami wyszukiwania. Natomiast z drugiej strony, ciągle rosnąca konkurencja w sieci wymusza na właścicielach serwisów tworzenie treści naprawdę wysokiej jakości. Słabej jakości teksty, umieszczone w niewielkim serwisie, nie mają już większych szans na uzyskanie dobrego wyniku w wyszukiwaniu organicznym, czyli bezpłatnym.

Nie oznacza to oczywiście, że nie warto próbować. Wręcz przeciwnie. Należy jednak stosować odpowiednie techniki SEO, aby zwiększyć swoje szanse na powodzenie. Jeśli korzystasz z aplikacji WordPress, zainstaluj darmową wtyczkę Rank Math SEO, lub Yoast SEO. Przy ich pomocy z łatwością zlokalizujesz elementy wpisów i stron, które poprawiają pozycję w wyszukiwarce.

Promocja firmy w Internecie przez linki przychodzące

Starym, ale nadal aktualnym sposobem poprawy pozycji strony w wyszukiwarkach jest zdobywanie tzw. backlinków, czyli linków przychodzących. Zgodnie z wytycznymi Google, najbardziej wartościowe są linki naturalne, pochodzące z serwisów pokrewnych tematycznie, oraz te, posiadające atrybut „dofollow”.

W praktyce jednak bywa różnie. Dokładne zasady działania algorytmów Google są pilnie strzeżoną tajemnicą, a dodatkowo są także dosyć często modyfikowane. Dlatego z jednej strony warto stosować się do wytycznych publikowanych przez ekspertów Google, ale z drugiej strony nie zaszkodzi czasem trochę poeksperymentować. Oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku, aby nie narazić się na kary w postaci obniżenia rankingu.

Chociaż kupowanie linków jest niezgodne z regulaminem Google, proceder ten nadal ma się całkiem dobrze. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z serwisu wymiany linków, lub z zakupu artykułu sponsorowanego, staraj się ocenić wartość linku dla Twojego serwisu. Jak już wspomniałem powyżej, najcenniejsze są linki z serwisów pokrewnych tematycznie. Warto również przed zakupem sprawdzić ranking strony oferującej link zwrotny.

Promocja firmy w mediach społecznościowych

Kolejnym sposobem promowania własnej firmy są portale społecznościowe. Gromadzą one już kilka miliardów użytkowników z całego świata. Serwisy typu Facebook czy LinkedIn, pozwalają na założenie strony firmowej, oraz umieszczanie na niej materiałów promujących firmę. Możemy także gromadzić na profilu społeczność, która będzie regularnie obserwować naszą stronę. Operator serwisu poinformuje śledzących nas użytkowników o każdej nowej publikacji na naszym profilu.

Kanały społecznościowe możemy również wykorzystywać do kontaktu z naszymi obecnymi klientami. Komunikator internetowy Messenger doskonale się do tego nadaje.

Podsumowanie

Jak widać promocja firmy w Internecie to bardzo złożone i skomplikowane zagadnienie. Możliwe jednak do przeprowadzenia nawet przy minimalnym wysiłku finansowym. Wszystko w tym przypadku zależy od naszego zaangażowania i otwartości na nowe rozwiązania.

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.


Jeśli masz dodatkowe pytania lub sugestie, czym jest promocja firmy w Internecie, napisz w komentarzu poniżej. Zachęcamy również do udostępniania naszych wpisów w mediach społecznościowych.

5/5 - (4 votes)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *