Coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwarek internetowych, co przyczynia się do szybkiego rozwoju tych usług. Z tego wpisu dowiesz się, czym są przeglądarki, jak działa pozycjonowanie stron, oraz dlaczego jest tak ważne.
Kilka słów wprowadzenia
Do czego służą wyszukiwarki internetowe ? W dużym uproszczeniu klasyfikują one witryny według oceny ich treści, kodu strony oraz popularności wśród użytkowników. Wiele osób uważa, że Internet to wielki śmietnik, w którym bardzo trudno znaleźć wartościowe strony.
Ogromną rolę wyszukiwarek internetowych odkryli specjaliści z branży IT, którzy poprzez pozycjonowanie zaczęli wpływać na wyniki wyszukiwania. Obecnie najpopularniejszą formą pozycjonowania jest pozyskiwanie linków zwrotnych, tzw. backlinks. Odbywa się to przez zamieszczanie artykułów i wpisów na stronach o wysokim wskaźniku Page Rank.
W celu pozycjonowania stron praktykuje się również pisanie artykułów o długości co najmniej dwóch tysięcy znaków i zamieszczanie ich na blogach tematycznych, oraz specjalnie stworzonych na potrzeb pozycjonowania katalogach stron. Wpisy te jednak muszą być unikalne oraz w miarę sensowne, co sprawdzane jest przez roboty wyszukiwarek, które na bieżąco przeglądają i indeksują miliony stron internetowych.
Jak działa pozycjonowanie stron
Jednak same wpisy w katalogach oraz na różnego typu portalach nie zagwarantują szybkiego przyrostu pozycji na wybrane słowa kluczowe. Indeksacja tego typu wpisów przez wyszukiwarki może potrwać nawet kilka tygodni. Aby przyspieszyć ten proces, specjaliści branży SEO stosują setki dodatkowych linków, które w bardzo szybki sposób można wygenerować przy użyciu systemów wymiany linków.
Linki te nie prowadzą do samej pozycjonowanej strony, ponieważ nadmierny i nienaturalny ich przyrost mógłby skutkować banem lub filtrem dla pozycjonowanej witryny. Linkowane są wyłącznie wpisy w katalogach SEO, co znacznie przyspiesza ich indeksacje oraz poprawia uzyskiwane rezultaty.
Czym jest długi ogon
Oprócz standardowego pozycjonowania, gdzie specjaliści SEO konkurują ze sobą w pozycjonowaniu na najpopularniejsze i najbardziej oblegane słowa kluczowe, coraz częściej spotyka się pozycjonowanie na tak zwany długi ogon. Kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt fraz składające się z kilku słów, które są mniej popularne wśród użytkowników oraz firm SEO.
Tak duża ilość fraz złożonych łącznie wypracowuje takie same wyniki oglądalności pozycjonowanej strony, co popularne słowa kluczowe. Tego typu metody stosuje się w branżach, gdzie konkurencja stron w pierwszej dziesiątce wyszukiwań jest bardzo duża. Kiedy osiągnięcie sensownej pozycji jest trudne, wymaga ogromnych nakładów finansowych.
Jak działa pozycjonowanie stron o zasięgu lokalnym
Inną metodą pozycjonowania, która pozwala na spore oszczędności, jest pozycjonowanie lokalne. Ma ono za zadanie wypromować w stronę w obrębie danego regionu lub miasta. Takie działanie polega na pozycjonowaniu na słowa kluczowe, które zawierają w sobie nazwę miasta lub regionu, w którym dana firma chce się promować.
Dzięki tej strategii firmy mogą znacznie ograniczyć koszty związane z marketingiem internetowym. Na lokalnym rynku nie znajdziemy zbyt wiele firm kierujących swoje produkty do tej samej grupy odbiorców. Dlatego intensywne działania lokalne przynoszą bardzo dobre rezultaty.
Podsumowanie
Rynek usług marketingowych wciąż bardzo dynamicznie się rozwija. Pomimo pojawiania się kolejnych dostawców, oraz wdrażania nowych metod usługi pozycjonowania stają się coraz droższe. Dzieje się tak dlatego, że uzyskanie zadowalającej pozycji w wyszukiwarce jest coraz trudniejsze.
Pozycjonowanie jest nadal najlepszą formą promocji strony w Internecie, gwarantująca wzrost popularności witryny oraz zwiększenie liczby odwiedzin. Jeśli masz dodatkowe pytania, jak działa pozycjonowanie stron, napisz komentarz pod wpisem.
Zapisz się do naszego newslettera
Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.
Zachęcamy do komentowania i udostępniana naszych treści.