Wiele osób uważa, że pojęcie marketingu jest tożsame z definicją reklamy. Nie do końca jest to jednak to samo. Reklama jest oczywiście częścią szeroko pojętego marketingu, ale tylko końcowym efektem całego procesu, niewidocznego dla odbiorcy. Z tego artykułu dowiesz się co to jest marketing cyfrowy, oraz jakie są jego zalety.
Marketing kojarzy się wielu ludziom bardzo negatywnie. Wszyscy znają historię emerytów, którym podstępnie sprzedaje się bezwartościowy towar. Niestety w każdym zawodzie trafiają się czarne owce, które swoją wiedzę wykorzystują w niewłaściwy sposób. Nie powinno to jednak negatywnie rzutować na całą branżę marketingową. Większość specjalistów do spraw marketingu jest uczciwa i rzetelnie wykonuje swój zawód.
Nowoczesne formy marketingu
Postęp technologiczny i gwałtowny rozwój technologii teleinformatycznych, spowodował duże zmiany w sposobie prowadzenia kampanii reklamowych. Nie oznacza to oczywiście, że tradycyjne formy marketingu nie mają już zastosowania. Wręcz przeciwnie. Obie formy marketingu doskonale się uzupełniają.
Dobrym przykładem stosowania marketingu w niezmienionej formie, jest reklama w mediach drukowanych. Gazety i czasopisma nadal pełne są różnego rodzaju reklam, ogłoszeń czy prospektów reklamowych. Czasami mam wrażenie, że niektóre czasopisma publikują tylko reklamy.
Reklamy telewizyjne również nie zniknęły, chociaż trzeba przyznać, że ich jakość znacząco wzrosła. Psychologia, oraz inne nauki o zachowaniach ludzkich, doskonale rozpracowały naturę człowieka. Specjaliści do spraw marketingu, potrafią bezbłędnie określić jakimi motywami kierują się ludzie, dokonując określonych wyborów.
Jak działa marketing cyfrowy
Działania marketingowe zmieniły się pod wieloma względami. Opisany powyżej sposób identyfikowania potrzeb i pragnień ludzkich, to tylko jedna strona medalu. Zmieniły się również formy przekazywania komunikatu marketingowego. Wykształciły się zupełnie nowe kanały komunikacji marketingowej, oparte o technologię cyfrową.
Bardzo popularnym ostatnio sposobem przekazywania treści, stało się blogowanie. Przedsiębiorcy zdali sobie sprawę, ile korzyści mogą osiągnąć, prowadząc blog firmowy. Strona internetowa lub blog, pozwala na utrzymywanie stałego kontaktu z obecnymi klientami, oraz na łatwe pozyskiwanie nowych. Aktualne informacje zamieszczane na blogu, umożliwiają budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Drugim, bardzo popularnym sposobem komunikacji z odbiorcami są media społecznościowe. Social media funkcjonują dopiero od kilku lat, jednak już zdobyły ogromną rzeszę zwolenników. Według aktualnych statystyk profil na mediach społecznościowych posiada już prawie połowa ludności świata. To ogromna grupa potencjalnych odbiorców, doskonała sposobność marketingowa, z której warto skorzystać.
Zapisz się do naszego newslettera
Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.
Zachęcamy do komentowania i udostępniana naszych treści.