Branża turystyczna rozwija się bardzo dynamicznie niemalże na całym świecie. Przyczynił się do tego ogromny postęp w sposobie podróżowania. Obecnie, w najbardziej oddalony zakątek świata dotrzemy w zaledwie kilkanaście godzin. Wraz z rozwojem tej gałęzi gospodarki, pojawiła się również duża konkurencja. Rośnie również zapotrzebowanie na marketing w turystyce.
Oferta biura podróży
Biura podróży, oraz firmy działające w branży turystycznej, przez ostatnie lata nie mogły narzekać na brak klientów. Wyjazdy wakacyjne i wycieczki były wykupywane na długo przed planowanym terminem turnusów. Jednak jak wiadomo, nic nie trwa wiecznie. Dobre czasy turystyki skończyły się wraz z pojawieniem się globalnej pandemii w 2020 roku.
Przez wiele tygodni większa część gospodarki światowej była zamknięta. Wiele osób straciło pracę oraz możliwości zdobycia kolejnej. Granice między państwami zostały czasowo zamknięte, a podróże w celach turystycznych znacznie ograniczone. Każdy zadawał sobie pytanie, jak zarządzać marką w czasie pandemii.
Taka sytuacja miała katastrofalny wpływ na turystykę światową. Pomimo pomocy państwa, wiele firm działających w sektorze turystycznym, popadło w tarapaty finansowe. Linie lotnicze były zmuszone do ograniczenia siatki połączeń. Wykonywane były tylko nieliczne loty. Wiele firm przeniosło swoją działalność do sieci, nie każdy może jednak skutecznie zarabiać w Internecie.
Jak światowy kryzys wpływa na marketing w turystyce
Światowy kryzys stał się faktem. Wiele firm upasło, lub znacząco obniżyło obroty. Działania marketingowe, które teraz przeniosły się głównie do Internetu, pełnią ogromną rolę w utrzymaniu płynności finansowej. Każdy pozyskany, lub utrzymany klient, jest na wagę złota.
Największy przewoźnik niskobudżetowy w Europie, firma Ryanair, kusiła swoich klientów darmową zmianą terminu lotów na bilety zakupione w tak niepewnym czasie. Sądząc jednak po ilości pasażerów podróżujących w tym czasie, na niewiele się to zdało.
Marketing w turystyce, linie lotnicze
Dużym problemem dla przewoźników autokarowych, była konieczność zredukowania ilości pasażerów podróżujących w pojeździe. Przewoźnicy autokarowi również próbowali różnych działań marketingowych, aby zachęcić podróżnych do skorzystania z ich oferty. Promocyjne ceny biletów oraz zapewnienie o bezpieczeństwie podróżowania, miały poprawić sytuację.
Zapisz się do naszego newslettera
Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.
Zachęcamy do komentowania i udostępniana naszych treści w mediach społecznościowych.