Sprzedaż internetowa to dla przedsiębiorców szansa na to, by dotrzeć do jeszcze większego grona klientów. Warto zatem mieć świadomość tego, że realizować ją można zarówno przez własny sklep internetowy, jak i marketplace, a oba te rozwiązania mają zalety i wady. Co się do nich zalicza? Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Własny sklep czy marketplace

Marketplace – zalety i wady

Jak można przeczytać w artykule dostępnym pod linkiem: https://pragmago.tech/porada/wlasny-sklep-internetowy-czy-marketplace-poznaj-wady-i-zalety-obu-rozwiazan/ robienie zakupów online deklaruje obecnie aż 79% Polaków. Obecność w sieci staje się więc kluczowa dla firm, ponieważ pozwala dotrzeć do znacznie większego grona klientów. Sprzedaż online odbywać może się za pośrednictwem marketplace, a przykładem może być platforma sprzedażowa Allegro. Wśród zalet takiego rozwiązania wymienić należy między innymi możliwość dotarcia do naprawdę szerokiego grona klientów, ponieważ są to osoby korzystające z danej platformy. Marketplace to także szybki start, ponieważ rejestracja jest z reguły prosta i bezpłatna, co pozwala niemal natychmiast zacząć sprzedaż w Internecie. Minusem są natomiast prowizje pobierane przez platformę od sprzedaży (lub wystawionych ofert), a także duża konkurencja, ponieważ marketplace to miejsce, w którym funkcjonuje nie tylko wielu kupujących, ale także sprzedających. Istotne jest zatem wyróżnienie się spośród wiele podobnych ofert.

Własny sklep internetowy – plusy i minusy

Dążąc do większej niezależności w sprzedaży online warto założyć własny sklep internetowy. Zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim możliwość zbudowania go po swojemu. Istotne jest także to, że sprzedając za pośrednictwem własnego sklepu można budować świadomość swojej marki wśród klientów, a co za tym idzie osiągnąć konkretną pozycję w branży. Czy własny sklep internetowy posiada jakieś wady? Oczywiście, że tak, a wymienić wśród nich należy chociażby nakłady, które należy ponieść w związku z jego budową, czy promocją. Do minusów zaliczyć należy także fakt, że wszystkie działania promocyjne leżą po stronie właściciela sklepu, a marketing jak wiadomo wymaga nie tylko pieniędzy, ale również czasu.

Marketplace czy własny sklep internetowy – co korzystniejsze?

Przedsiębiorcy pragnący zacząć sprzedawać w Internecie muszą podjąć decyzję odnośnie tego, czy będzie ona realizowana przez własny sklep online, czy platformę sprzedażową. Które rozwiązanie jest lepsze? Otóż, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wskazane w poprzednich akapitach zalety i wady obu podejść do sprzedaży online sprawiają, że każdy powinien wybrać sposób odpowiadający strategii działania jego firmy. Dobrym rozwiązaniem może być również korzystanie z wielu kanałów sprzedaży, ponieważ pozwala to nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale również budować własną pozycję w branży.

Podsumowując należy stwierdzić, że wybór pomiędzy własnym sklepem internetowym, a sprzedażą na marketplace powinien uwzględniać plusy i minusy obu tych rozwiązań. Dobrym rozwiązaniem może być jednoczesne wykorzystanie tych kanałów, ponieważ pozwala zoptymalizować korzyści.

5/5 - (3 votes)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *