Usługi z zakresu ochrony zdrowia oraz poprawiania urody, stają się coraz bardziej popularne na całym świecie. Ten trend dotarł również do naszego kraju. W tym artykule chciałbym opisać jakie działania marketingowe podejmują prywatne firmy działające w tej branży.

Działania marketingowe
Zdrowie i Uroda, działania marketingowe

Dlaczego korzystamy z prywatnych usług medycznych

Każdy człowiek chciałby zachować zdrowie i urodę jak najdłużej. Niestety, tryb życia, jaki prowadzimy, nie zawsze temu sprzyja. Większość ludzi niewłaściwie się odżycia, pracuje ponad siły, a na wypoczynek nie ma już czasu. Nie ma się więc co dziwić, że ludzie często chorują oraz nie są zadowoleni ze swojego wyglądu.

Publiczna służba zdrowia w Polsce, niestety nie jest na zbyt wysokim poziomie. Do lekarza pierwszego kontaktu jeszcze można się dostać be większego problemu, jednak jeżeli potrzebujemy specjalistycznej porady, bywa z tym problem.

Przychodnie specjalistyczne są przepełnione, ludzie czekają w kolejkach po kilka miesięcy. Jedyną nadzieją dla wielu schorowanych ludzi jest prywatna służba zdrowia.

Niestety nie każdego stać na zapłacenie za prywatną wizytę u lekarza. Ceny usług w prywatnych gabinetach są stosunkowo drogie, w porównaniu do zarobków. Dlaczego tak się dzieje ?

Działania marketingowe w biznesie ochrony zdrowia

Zawód lekarza wymaga wieloletniego przygotowania. Kandydat do tej profesji musi przejść długą drogę, zanim będzie mógł legalnie wykonywać zawód medyka. Studia medyczne są również bardzo kosztowne. Nie każdego na to stać.

Praktykujący lekarze są często w pewien sposób związani z firmami farmaceutycznymi. Producentom leków zależy, aby lekarz przepisywał pacjentowi specyfik, który jest przez nich produkowany. Są to oczywiście naturalne mechanizmy rynkowe. Jednak konkurencja jest duża, a ludzi chorych ograniczona ilość.

W związku z tymi ograniczeniami firmy farmaceutyczne podejmują różnego rodzaju działania marketingowe. Lekarzom oferuje się darmowe szkolenia czy seminaria, aby zapoznali się z nowymi metodami leczenia.

Działania tego typu są często krytykowane. Funkcjonowanie na styku ochrony zdrowia i biznesu nie zawsze jest prowadzone w sposób etyczny, a czasami nawet w sposób niezgodny z prawem.

Chirurgia plastyczna i stomatologiczna

Wraz z rozwojem gospodarczym, zamożność społeczeństwa znacząco wzrosła. Dawniej ludzie pracowali tylko po to, aby zaspokoić swoje pierwsze potrzeby. Często po opłaceniu rachunków i zakupie żywności, nic już nie zostawało.

Czasy się zmieniły. Ludzie często zarabiają dość pieniędzy, aby korzystać z innych dóbr takich jak nowoczesne urządzenia elektroniczne czy luksusowe samochody.

Wiele osób również odkłada pieniądze, inwestując w lokaty lub konta oszczędnościowe. Założenie konta bankowego przez Internet nie stanowi już dzisiaj problemu. Dlatego wiele osób się na to decyduje.

Część społeczeństwa może sobie również pozwolić na dodatkowe usługi kosmetyczne czy chirurgiczne. Przychodnie chirurgii plastycznej są bardzo popularne wśród wyższej klasy średniej.

Wiadomo, że nie każdego na to stać. Dlatego działania marketingowe tych zakładów, skierowane są głównie do ludzi zamożnych. Skierowanie reklamy do konkretnych osób nie stanowi już dzisiaj problemlu.

Marketing internetowy

Dzięki zdobyczom technologicznym działania marketingowe przeniosły się również do sieci. Wiele firm korzysta z możliwości, jakie dają media społecznościowe. Dotarcie z odpowiednim przekazem do konkretnej grupy docelowej, nie stanowi już żadnego problemu. Wykorzystuje się tzw. profilowanie idealnego klienta. Na podstawie takiego profilu tworzy się specjalnie przygotowane reklamy.

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymasz praktyczny poradnik – instrukcję zakładania własnego bloga lub strony internetowej.


Zachęcamy do komentowania i udostępniana naszych treści.

5/5 - (4 votes)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *